donderdag 8 mei 2014

Book Talk: Recensie - Barista! Koffie Verkeerd, door Elsbeth Witt

Bron: GoodReads

Laura weet precies hoe haar toekomstige vriend eruit zal zien: hij heeft blonde krullen en blauwe ogen. Dat vertelt ze haar vriendin Iris, die net als Laura bij koffiebar Barista! werkt.

En toch raakt ze ineens compleet in de war van een donkere man met bruine ogen die een paar keer per week koffie komt halen. Ze zou toch niet ineens op een heel ander type vallen, en is deze mysterieuze man misschien echt de ware...?

Wat doe je, als je al je hele leven precies weet op welk type je valt, maar dat je hoofd en hart dan spelletjes met je gaat spelen? Die vraag krijgt Laura voor haar kiezen. Jarenlang, misschien wel haar hele leven al, weet ze precies hoe haar toekomstige vriend eruit ziet. Laura is werkzaam als barista en betrapt zichzelf erop dat ze daar elk moment van de dag naar de deur kijkt, wachtend tot dat HIJ binnen komt lopen. HIJ, die er totaal niet uitziet zoals ze zich haar grote liefde altijd had ingebeeld, maar juist het tegenovergestelde. Moet ze nu haar hart gaan volgen, of haar verstand?

Jaja, ik heb weer een chicklit gelezen! Ik krijg de smaak nog te pakken, haha. Het was misschien een tikkeltje voorspelbaar, maar door de diverse verhaallijnen die nog naast die van Laura lopen, bleef ik toch doorlezen omdat ik wilde weten wat er nog meer zou gebeuren. Wie is die nieuwe collega? Heeft Iris echt wel zo'n leuk en perfect leven? En weet de koffiezaak waar Laura en Iris werken het hoofd boven water te houden, helemaal nu die enorme bekende tent een nieuwe locatie heeft geopend, pal tegenover hun zaak?

Ik vond het een fijn boek, het las makkelijk weg en het einde was enigszins verrassend in mijn ogen. Soms vond ik wel dat Laura zich echt teveel vasthield aan haar "ideale beeld van haar toekomstige vriendje", maar ik denk dat iedereen wel van dat soort ideeën heeft. Dat ze dan in eerste instantie ook niet echt luistert naar de mensen om haar heen is dan ook niet zo gek. Toch ben ik benieuwd of ze ooit nog van deze gedachte afstapt en eens echt goed gaat nadenken of dat idee wel echt is, of dat ze zich graag aan dat idee vast blijkt klampen, puur omdat het veilig is; ze heeft immers altijd al zo gedacht en dan weet ze tenminste ook hoe het gaat lopen, voor haar gevoel. Misschien dat dat nog in de volgende delen naar voren komt.

En die heerlijke muffins en koffie waarover gesproken werd en die gemaakt werden in het boek... ik hoopte haast dat er een leuk, knus koffiezaakje als die in het boek bij ons in de buurt was waar ik direct een bestelling kon plaatsen! Het was soms echt om van te watertanden. Ook gaf het een leuk kijkje in de keuken van het werk van een barista.

Ik heb dit boek met veel plezier gelezen en ben benieuwd hoe het verhaal verder zal verlopen in de volgende delen in deze serie! Zeker een aanrader voor de liefhebbers van chicklits. *tot zover ik dit kan beoordelen natuurlijk, als beginnend chicklitlezer.*

Bij deze wil ik ook graag Rachel van Rachel leest en Xander Uitgevers bedanken voor de leuke actie, waarbij ik dit ebook gewonnen heb!

Uitgeverij: Xander Uitgevers
ISBN: 9789401601825