donderdag 29 januari 2015

Recensie - Tinteling Romance: Kriebels op glad ijs, door Lily Frank

Bron: Tinteling Romance



Zodra er kriebels in het spel zijn, begeef je je op glad ijs!

Het klonk zo leuk, toen Isa's tweelingzus het haar voorstelde; een weekendje snowboarden met vriendinnen. Maar wie had verwacht dat snowboarden zo verschrikkelijk moeilijk zou zijn?
Als Isa tijdens een angstig moment letterlijk en figuurlijk valt voor de koele snowboarder Fedde, lijkt het rampzalige weekeinde eindelijk rooskleuriger te worden.
Helaas is Feddes beste vriend Kristan nog kouder dan een ijsklontje... Waarom heeft hij zo de pik op haar?
Isa opent de jacht op de knappe Fedde. Lukt het haar om zijn hart te verwarmen en om dat van Kristan te ontdooien?






Vandaag is het behalve een winterse dag, ook een heel warme en fijne dag: de nieuwste Tinteling Romance is uit! Het is geschreven door Lily Frank, en heeft behalve een zinderende titel, ook een heel smeulende cover. En ja: het past precies bij het verhaal wat je als lezer te lezen krijgt!

Ik vond het zo leuk om op deze manier mee te gaan op een wintersportactiviteit, al ben ik echt totaal geen sportief type en ben ik nog nooit op zo'n activiteit geweest. Samen met Isa ondernam ik de enorme strijd op de sneeuw: hoe beweeg je je in hemelsnaam voort op een snowboard? Het is alles behalve comfortabel, je benen zitten vast, er zit geen rem op, het is puur gericht op beweging, goed opletten en geen geklungel. En laat Isa nu net een kluns eerste-klas zijn, net als ik! Heel herkenbaar dus.
Ik begon net te denken over het feit dat Isa mede hierdoor een heel goede vriendin van mij had kunnen zijn in onze echte wereld, tot ik nog meer over haar te weten kwam. Iets over wat wij nog meer gemeen hebben: boeken. Isa is een enorme boekenwurm en is hier trots op ook. Haar kleding draagt zelfs heerlijke zinnen over haar geliefde hobby, en daarmee stal ze definitief mijn hart. Ze heeft mij in dit verhaal tevens op enkele zeer interessante boektitels gewezen die ik dan ook direct op mijn nog-te-lezen-lijst heb gezet. Ik kan niet wachten om via die weg nog meer over Isa haar persoonlijkheid en gedachten te weten te komen!

De mannelijke vriendengroep met wie Isa, haar tweelingzus Ina en hun vriendinnen te maken krijgen, door een ongelukkige valpartij van Isa, is heel divers. De meiden voelen hun harten direct smelten bij het zien van al het mannelijk schoon in de sneeuw. Ina wilt Isa graag koppelen aan die ene hunk, Fedde, die de redder in nood is geweest tijdens deze valpartij, maar Kristan gooit al snel roet in het eten. Hoe worstelt Isa zich nu weer uit deze gĂȘnante kwestie?
Op haar eigen, geweldige en slimme manier: gewoon door zichzelf te zijn. Wat dat betreft was dit boek een heerlijke eyeopener: wees blij met jezelf, er zijn al zoveel anderen. Doe je jezelf voor als een ander, dan zul je ook andere verwachtingen scheppen die juist helemaal niet bij jou passen.
De jongen aan wie ze haar hart verliest, is haar perfecte match. Ik ga geen namen noemen, maar wat ik wel kan zeggen, is dat ook deze jongen een mooi plekje heeft veroverd in mijn bookish boyfriend-lijst!

Lily Frank heeft zichzelf weer overtroffen met het vertellen van het mooie, fijne en hartverwarmende verhaal over Isa, haar vriendinnen en hun nieuwe vrienden, die allemaal stuk voor stuk als echte mensen overkwamen. De sneeuw vloog mij om de oren, letterlijk en figuurlijk, ik kreeg de rillingen door de kou, die direct weer verdwenen wanneer een van de mannelijke ski-fanaten in beeld kwam. De details zijn heerlijk beschrijvend, de twists die ze er in heeft gestopt waren verwarrend en geweldig tegelijk; als lezer wordt je geheel meegesleept en de zinnen lopen vloeiend in elkaar over. Haar leesstijl is zeer prettig en toegankelijk, en ik weet zeker dat ik meer van Lily zal gaan lezen in de toekomst

Geen zin in de sneeuw die buiten valt? Pak "Kriebels op glad ijs" erbij en alles smelt spontaan door de spanning die beschreven wordt. Laat je skikleding maar voor wat het is, kruip heerlijk onder een dekentje met een beker warme chocolademelk (of een glas Baileys met ijs), geniet van Isa en haar ietwat benarde situaties en laat je meeslepen door de hartverwarmende liefde!


Te koop via: Smashwords, ook verkrijgbaar via iBooks.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten