Recensie - Tinteling Romance: Liefde en andere ongemakken, door Lily Frank, Roos Hart, Flore Zon en Viola Bos

In Boetiek van Begeerte ontmoet Valentina een aantrekkelijke klant in de lingeriewinkel van haar vriendin. Helaas komt hij lingerie uitzoeken voor zijn vriendin...
In een winkel kun je alles begeren, maar liefde is niet te koop.

In Verliefd op Valentijn komt kraamhulp Merel in de problemen als ze valt voor de charmes van Fabian, de vader van baby Valentijn.
Een baby doet je hart smelten, een sexy vader doet je hart sneller kloppen.

Voor Iris wordt het in Opnieuw Opstarten allemaal wel erg ingewikkeld als ze tijdens haar pauze met haar ex Arthur de knappe Kelvin tegenkomt. Is ze in love of toch meer in lust?
Een computer met problemen start je gewoon opnieuw op, maar werkt het ook zo in de liefde?

Tot slot lijkt in Schot in de Roos heimwee studente Rosa haar uitwisselingsreis naar Schotland een heel stuk minder leuk te maken. Dan komt ze Oliver tegen, haar sexy Schotse buurman. Bij hem voelt ze zich thuis, maar hoe zit het met die andere dame in Olivers kamer?
Cupido heeft zijn pijlen gericht op Rosa en Cupido mist nooit!

Afgelopen Valentijnsdag was het behalve de dag van de liefde ook de release-dag van een heel leuke en nieuwsgierig makende titel in e-bookland. Er kwam op die dag namelijk een nieuw e-book uit in de Tinteling Romance-reeks. En niet zomaar één, nee; een heuse bundel met vier fijne zwijmelverhalen van twee al bekende auteurs van Tinteling en twee nieuwe aanwinsten die in deze bundel laten zien wat ze kunnen. Gelukkig is deze bundel ook buiten Valentijnsdag om prima te lezen, en hoewel ik het destijds al gelezen heb, heb ik het deze dagen nogmaals gelezen om mijn woorden nu echt goed onder woorden te kunnen brengen. Opnieuw heb ik absoluut genoten van de fijne schrijfstijlen en herkenbare en soms mysterieuze personages van deze vier leuke auteurs.
Lees hieronder per verhaal mijn bevindingen:

Boetiek van Begeerte, door Lily Frank
Valentina wordt op zaterdagochtend 13 februari uit haar bed gebeld door haar beste vriendin Tilly, die een lingeriezaak heeft. Tilly blijkt hartstikke ziek te zijn en kan de dag voor Valentijn niet werken. Ze smeekt Val om een dagje voor haar in te vallen. Valentina ziet dat niet zo zitten, maar kan het ook niet over haar hart verkrijgen om 'nee' te zeggen. Dan wandelt er een wel heel leuke klant de Boetiek van Begeerte binnen. Alleen een beetje jammer dat hij een sexy cadeautje komt kopen voor zijn vriendin...

Valentina is een personage die zomaar je buurmeisje kan zijn, met wie je dolgraag vrienden zou willen en kunnen worden en met wie je wil lachen en huilen om de soms ietwat gênante dingen die zij meemaakt, maar vooral een persoon met wie je mee wil zwijmelen over haar mysterieuze klant van de boetiek! Met dit verhaal laat Lily Frank maar weer eens zien wat ze in haar mars heeft. Al haar verhalen zijn tot nu toe heel verschillend, maar tegelijkertijd ook zo herkenbaar; haar prettige schrijfstijl laat je door haar verhalen heen vliegen, meevoelen met de personages en laten je smeken om meer. Echt een heerlijk Valentijnsdagverhaal, ook voor ieder andere dag van het jaar.

Verliefd op Valentijn, door Roos Hart
Kraamhulp Merel krijgt het wel heel erg warm van Fabian, de papa van baby Valentijn. Natuurlijk is haar verliefdheid onmogelijk; niet alleen is Fabian net vader geworden, zijn vrouw Sanne is ook nog eens bloedmooi en ontzettend lief. En Merel heeft een hekel aan vreemdgangers, ze heeft van dichtbij meegemaakt hoe allesvernietigend ontrouw in een relatie kan zijn. Toch blijven haar gevoelens voor Fabian haar in de weg zitten. Zeker als hij haar kust... En aangeeft haar te willen...

Roos Hart weet de lezer opnieuw te raken met haar twists, die ze maar al te graag in lijkt te letten om haar (of hem natuurlijk) op het verkeerde been te zetten. Ik had zeker wel mijn vermoedens hoe het zou gaan, en tóch las ik met verbazing steeds weer verder, om op het eind een zucht te slaken en een beetje te balen omdat het al afgelopen was. Balen in de goede zin, want ik wilde nog meer lezen en te weten komen over Merel. Ze komt zo echt over, als lezer voel je wat zij meemaakt en welke gevoelens ze voor zichzelf weg probeert te stoppen omdat het moet voor haar gevoel. Wat had ik haar graag gerust willen stellen tijdens het lezen. Goed neergezet, dus!

Opnieuw Opstarten, door Flore Zon
Iris heeft de pauzeknop ingedrukt in haar relatie met Arthur. Flirten met Kelvin, een nieuwe klant in de computerzaak waar ze werkt, mag. En is leuk. Na de sleur van haar relatie geniet ze er met volle teugen van. Iris ziet het helemaal zitten met Kelvin en ze weet het zeker: ze zijn voor elkaar bestemd. Net als ze de deleteknop wil indrukken en helemaal wil gaan voor Kelvin, houdt toch iets haar tegen. Of iemand? Want van wie zijn de mysterieuze cadeautjes die ze op haar deurmat vindt? Uiteindelijk moet Iris de keus maken: alles afsluiten en opnieuw beginnen of kiezen voor opnieuw opstarten.

Dit is een verhaal van een nieuwe Tinteling Romance-auteur die het eens in een heel andere hoek zoekt. Vernieuwend, dat was het eerste woord wat in mij opkwam, want wat nou: computers alleen voor mannen! Zeer zeker niet, en wie kon nu weten dat er in die wereld zoveel kon gebeuren! Grotendeels in het hoofd van Iris, maar toch hoopte ik met haar mee dat er daadwerkelijk iets ging gebeuren, daar in die computerzaak. Ik ben benieuwd hoe het volgende verhaal van Flore Zon zal zijn en wat ze dan uit haar pen zal gaan toveren. De schrijfstijl is prettig en laat je continu doorlezen, net zolang tot je elk woord van het verhaal gelezen hebt.

Schot in de Roos, door Viola Bos
De Nederlandse Rosa gaat voor zes maanden studeren in het prachtige Schotland. Gekweld door een allesoverheersende heimwee, twijfelt Rosa of ze wel de juiste keuze heeft gemaakt. Was het niet beter om gewoon lekker in Nederland te blijven? Langzaam maar zeker went Rosa aan haar nieuwe leven in Schotland. Edinburgh is adembenemend, maar haar buurman Oliver is degene die haar de adem echt beneemt. Bij hem voelt ze zich thuis. Maar dan hoort ze hoe Oliver een andere vrouw tot ongekende Schotse hoogten brengt. De muren van hun appartement zijn nogal... gehorig. Gekwetst besluit Rosa dat ze niets meer met Oliver te maken wil hebben. De knappe Schot geeft zich echter niet zo gemakken gewonnen.

Opnieuw een verhaal van een nieuwe tinteling romance-auteur, die het in een heel ander land zoekt en dit zeer gedetailleerd over weet te brengen. Na het lezen moest ik echt even 'wakker worden' en kijken waar ik nu werkelijk was, tijdens het lezen waande ik mij echt even in Schotland, al ben ik daar persoonlijk nog nooit geweest. Echt een uitstapje, dus. Ik ben nog altijd zeer benieuwd hoe het nu met Rosa gaat, in het land waar ze eerder geen thuis kon vinden maar waar ze nu misschien toch langer wilt blijven. Dit verhaal leest als een trein, en verveelt geen minuut.

*****

Ik heb weer erg genoten van deze leuke zwijmelverhalen met her en der een gênant of dramatisch randje. Een verhalenbundel voor tussendoor, voor elk moment van de dag en voor een lach en een brok in de keel wanneer je er zin in hebt!
Laat de volgende Tinteling Romance-verhalenbundels maar komen in de toekomst!

Te koop via: Smashwords, Kobo, Amazon, iTunes, Google Play Store