vrijdag 13 november 2015

Een Glazen Huis-editie met een Tintelend randje

Al jaren is het dé week waarin wij thuis het liefst alles willen volgen van 3FM: de week waarin drie dj’s zich op laten sluiten in het Glazen Huis, plaatjes draaien voor geld en de mensen willen laten zien en horen wat er elders aan de hand is op onze grote wereld.

Het is in mijn ogen een ontzettend mooie week. Zelf ben ik nu een aantal keer naar het Glazen Huis toe geweest, wat altijd een drukte van jewelste is; maar wat wil je ook, met zo’n radiostation dat er, samen met het Rode Kruis, alles aan wilt doen om de wereld een stukje beter te maken! De saamhorigheid is overal te vinden; mooie, schokkende verhalen ontroeren zowel de luisteraars die zelf een bezoekje brengen aan het Glazen Huis, als de mensen die thuis blijven maar wel alles willen volgen via de media en iedereen lijkt elkaar op de hoogte te willen houden van de spannende momenten omtrent de bekendmaking van de tussenstanden van het al opgebrachte geld voor het goede doel.

Dit jaar zal de week van het Glazen Huis (en de weken ervoor natuurlijk ook, en erna) voor mij iets anders aanvoelen dan de voorgaande jaren; zelfs de editie in Leeuwarden (vlakbij huis, waar ik vaker langs ben geweest) kan hier misschien niet eens aan tippen! Het zal een bijzondere en boekige editie worden: Het Glazen Huis krijgt namelijk een Tintelend randje!

De oplettende lezer van mijn blog heeft ondertussen al menig keer meegekregen dat ik een groot liefhebber ben van de TintelingRomance-verhalen. Op dinsdag 10 november werd niet alleen bekendgemaakt wie de dj’s gaan worden die zich een week lang laten opsluiten (Domien, Giel en Paul) maar ook dat de auteurs Tamara Haagmans en Lily Frank van de geliefde Tinteling Romance-reeks een heuse Serious Request-Tinteling hebben geschreven! De cover werd ook direct onthuld, en wauw: voor mij past het perfect bij de hele sfeer van het Glazen Huis én de mooie titel: Het Glazen Hart. Wat bij mij tevens een dubbele betekenis heeft opgeroepen: behalve dat ik een 'glazen hart' perfect vind passen als onderwerp voor een Tinteling Romance-verhaal (kwetsbaar, maar tegelijkertijd ook sterk, net als de personages in de reeks), vind ik het ook slaan op het feit dat het Glazen Huis voor één week het Glazen Hart is van de gehele samenleving in het land.

Bron: Tinteling Romance

Het Glazen Hart bevat twee sprankelende verhalen, die zich beiden in en rondom het bekende Glazen Huis afspelen. Het boek zal zowel als e-book, als in papieren vorm verkrijgbaar zijn en de gehele opbrengst gaat naar het goede doel.

Wauw. Wauw, wauw, wauw! Ik kan er niets anders over zeggen.
Als mensen het al niet warm kregen van Serious Request zelf, dan zullen ze in ieder geval in een vurige, hartstochtelijke katzwijm vallen tijdens het lezen van de nieuwste Tinteling-verhalen! Geloof mij maar ;) Ik kan in ieder geval haast niet wachten om ook dit glazen juweeltje te lezen en daarmee ook het goede doel te steunen. En jullie?

Voor meer informatie over het boek en de actie: 
Het boekHet Glazen Hart
Lily Frank in de krant over de actie: Lily Frank
Tamara Haagmans over de actie: Tamara Haagmans
3FM Serious Request: 3FM Serious Request 2015

Geen opmerkingen:

Een reactie posten