woensdag 28 december 2016

Persoonlijk - 2017, here I come!

Beste lieve lezers,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een persoonlijk getinte blogpost heb geschreven. Ik kondigde eerder aan dat ik toch had besloten om mee te doen aan NaNoWriMo, en dat ik het bloggen weer meer op wilde pakken... en toen werd het stil.

Nu is het niet zo dat ik deze doelen niet heb bereikt, integendeel! Ik heb mij gehouden aan mijn belofte aan mezelf: 'Schrijf wanneer je kunt, je hoeft de 50.000 niet te bereiken, maar elk woord is een woord aan het verhaal dat al tijden in je hoofd zit.' En nee, de 50.000 heb ik niet bereikt, maar de 10.000 wel. Hiermee verklaar ik mijzelf dus tot 20% winnares van NaNoWriMo 2016! ;) hahaha!
Ik weet alleen nog niet of het verhaal ooit echt af komt. Het was in ieder geval wel een soort van uitlaatklep voor mezelf, en ik ben blij met de woorden die ik heb geschreven, maar misschien is dit meer een verhaal voor mezelf geweest dan voor anderen. Enkele situaties die ik heb beschreven wil ik echter wel bewaren, omdat ik er veel plezier en genoegen uit heb gehaald om die situaties op papier te krijgen. Het voelt alsof ik naast mijn huidige persoonlijke dagboek - die ik ook sinds tijden weer ben begonnen, puur om mijn hoofd meer rust te geven - ook een creatief dagboek ben begonnen dit jaar. Dát voelt wel weer heel goed en is voor mij toch een stap in de goede richting geweest wat betreft het schrijven van alle verhalen die nog in mijn hoofd schuilen. Deze trend wil ik in 2017 graag voortzetten, dus laat het nieuwe jaar maar komen!

Daarnaast wilde ik ook het bloggen weer oppakken. De recensies zijn op zich het probleem niet, alleen het schrijven en het tijd maken op zich zelf wel. Ik schrijf wel, maar op het moment is dat meer puur zakelijk dan voor mezelf. 2016 was voor mij een jaar van knopen doorhakken, uitvinden wat ik daadwerkelijk wil, en zien - en vooral: laten zien - wat ik nog meer in huis heb. Ik ben nog steeds blij met hoe het tot nu toe heeft uitgepakt; ik heb al meerdere gesprekken gehad en heb daar zeer positieve feedback op gehad, al is het (helaas) nog niet uitgelopen op iets definitiefs. Toch heb ik voor 2017 zeer goede moed dat het goed zal komen, er staat nog een project in de steigers, en ik wil meer gaan doen wat ik leuk vind... Schrijven voor mezelf! Maar daar ben ik nog steeds wat zoekende in, om de rust te kunnen vinden om er echt goed voor te gaan zitten. Want eerlijk is eerlijk: in mijn hoofd blijft het dagelijks leven ook niet stilstaan, en soms beneemt mij dat ietwat de adem.

Gelukkig vond ik een nieuwe manier om wat meer rust te vinden: Handlettering!
Zie hier een van mijn eerste kleine schetsjes :)

Ik zal proberen jullie hier op de hoogte te houden van mijn plannen. In ieder geval wilde ik jullie laten weten dat ik jullie niet vergeten ben. Het is alleen allemaal wat drukker en hectischer dan ik eerder had gedacht, vooral in mijn hoofd. Maar dat komt ook wel weer goed ;)

Toch is dit jaar ook ontzettend tof geweest, en daar wil ik jullie nog het een en ander over vertellen in een andere blogpost. Ik heb dit jaar heel leuke mensen leren kennen (of ik ze nou al 'kende' via social media of dat ik ze nog nooit eerder had ontmoet, maakt in dit geval niet uit!),  ik heb een aantal zeer fijne boeken gelezen en ik heb een aantal seizoenen en films versleten op Netflix... genoeg te vertellen dus! En dan heb ik het nog niet eens gehad over die geweldige avond in november, de avond dat ik eindelijk mijn muzikale (en inspirerende) helden in het echt heb gezien. Wat een avond! :D

Maar daarover later meer... ;) voor nu een fijne dag/avond, en tot snel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten