donderdag 30 november 2017

Persoonlijk - Weer even bijkletsen! :)

Hoi beste, geweldige lezers,

Het werd nu toch wel weer eens tijd om even wat bij te kletsen! Elke keer wanneer ik aan deze post was begonnen, kwam er weer iets tussen, of ik was eindelijk helemaal klaar met schrijven en vervolgens had ik het niet opgeslagen... Lekker slim is anders ;) haha!

In ieder geval wil ik jullie vertellen dat ik blij ben dat jullie mij nog steeds volgen. Ik zou graag vaker en meer willen posten, maar op het moment is het weer drukker dan druk. Nu ik eindelijk mijn draai weer een beetje weet te vinden tussen werk en 'eigen tijd', hoop ik dat ik snel weer wat vaker langs kan komen en jullie met veel plezier over de boeken kan vertellen die ik heb gelezen, waar ik naar uit kijk, en wat mijn verdere plannen op leesgebied zijn.




Tevens is november na vandaag toch echt over, en hiermee mijn poging voor NaNoWriMo ook. Ja, jullie lezen het goed: ik heb het weer geprobeerd! En het ging goed, kan ik jullie vertellen, en dat vind ik nog steeds. 

Ookal heb ik de 50,000 niet gehaald. 

Dit kwam door meerdere factoren - me-time is erg belangrijk, en dat waardeer ik dan ook steeds meer, zeker nu ik opnieuw een tijdje niet altijd thuis kan zijn in verband met het werk. Ik ben vorige week jarig geweest en heb een superleuke dag gehad :) en daarna bleef het schrijven enkele dagen liggen, ik had andere dingen te doen en wilde daar volop mee bezig zijn. Maar het was ook ergens stiekem de zin die ik aan het kwijtraken was. Ik heb vervolgens nog wel wat geschreven, maar het begon eerlijk gezegd langzamerhand steeds meer te voelen als 'moeten'. Helaas. Ik weet niet meer zeker of ik het hier al eens heb verteld, maar dat vind ik toch wel een dingetje bij NaNoWriMo: ondanks het feit dat het puur een stok achter de deur is om je aan het schrijven te krijgen en te houden, voelt het ergens als een 'moeten' als het op die 50.000 woorden behalen aankomt. Voor mij in ieder geval, dan. Ik had dit jaar met mijzelf afgesproken dat ik dolgraag wilde beginnen aan dit verhaal, dat al enkele jaren in mijn hoofd zit, en dat ik wel zou zien of ik de 50,000 in een keer - dus in 30 dagen tijd - zou halen. Die 50,000 was mijn doel uiteindelijk niet. Ik wilde alleen maar een begin maken en zien hoe ver ik zou komen. Met een aantal van 40.000+ (!!!) woorden vind ik dat ik een heel eind ben gekomen, en heb ik 'de druk van de ketel' afgehaald voor mezelf tijdens het schrijven. Het moet wel leuk blijven, en wanneer ik 'moet' schrijven, dan komt het niet goed uit de vingers, om het zo maar te zeggen. En het voelt dan tevens alsof ik mijn personages in de steek laat, alsof ik niet naar ze luister en hun verhaal niet serieus neem. Dat is gewoon niet eerlijk.
Toch ben ik heel trots op mezelf dat ik dat eerste grote stuk van het verhaal op digitaal papier heb weten te krijgen, ik weet ongeveer waar het heengaat en dat het verhaal nog lang niet is uitverteld. Ik heb dus nog wel even te gaan! Maar dan liever op mijn eigen tempo :)

Naast het schrijven ben ik weer veel aan het lezen. Het liefst lees ik deze dagen meerdere boeken tegelijk (ik heb nu een Engelstalig ebook en een Nederlandstalig ebook openstaan, de een lees ik overdag, de ander in de avond), en merk dat ik hier veel energie uit weet te halen, zowel voor mezelf persoonlijk als voor het schrijven. Als je ergens geïnspireerd door kan raken, zijn het wel geweldige auteurs die op magische wijze de verhalen van hun personages aan de lezer weten over te brengen en de lezer geheel meeneemt naar hun wereld. Ik leer er ook veel van, van het vele lezen: naast veel oefenen voor mezelf door te blijven schrijven, probeer ik nu te beoordelen waarom ik bepaalde auteurs zo inspiratievol vind, en hoop ik erachter te kunnen komen waarom de ene schrijfstijl mij wel pakt en de ander iets minder. Want eerlijk is eerlijk: ik wil graag een boek schrijven dat ik zelf had willen lezen, maar ik weet nog lang niet altijd helemaal goed wat mijn 'manier' is. Maar daar kom ik steeds beter achter :D Ik ben er ook achter dat de kans bestaat dat ik mijn huidige NaNoWriMo-project op den duur aan zal passen, want ik ben er nog niet helemaal uit of de stijl waarin ik nu begonnen ben, wel echt bij de personages past. Spannende tijden dus ;) maar we zullen zien hoe het verder loopt!

Nogmaals heel erg bedankt voor het volgen van mijn blog, ondanks het feit dat ik niet veel post de laatste tijd. Maar ik hoop hier op den duur echt verandering in te kunnen brengen :) er staan sowieso enkele recensies in de steigers, er komt nog een soort van 'Je was geweldig, boekig 2017!' post, en ik zal jullie proberen wat meer op de hoogte te houden van hoe het schrijven verder gaat :)

Tot snel! :)

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke blogpost en je mag inderdaad super trots op jezelf zijn met het schrijven van de 40.000 woorden. Ik haalde de 50.000 twee jaar terug ook net niet en ik weet nog hoe waardeloos ik me toen voelde, totdat ik net zoals jij nu tot inzicht kwam dat ieder woord telt en je niet een slechte schrijver bent als je niet mega veel woorden kan schrijven in een maand. Hoe dan ook, ik ben benieuwd hoe het nu met je verhaal gaat, dus ik hou je blog de komende tijd in de gaten. O, en ik vond je artikeltje over je bullet journal ook heel leuk om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Nienke! (En sorry voor het ontzettende late antwoord :O ) Ik probeer nu elke dag even met mijn projecten bezig te zijn - of het nu puur mood boards aanvullen is, of het bijwerken van een playlist of echt het daadwerkelijke schrijven verder oppakken, dat maakt mij op dit moment niet uit, het belangrijkste is dat ik er nog steeds mee bezig ben, vind ik :D Ik hoop binnenkort weer een blogpost over het schrijven online te kunnen plaatsen!

      Verwijderen